مشاوره تلفنی کنکور

کنکور یکی از بزرگترین چالش‌های زندگی هر فردی است که برای گذراندن آن با موفقیت، نیاز به مشاوره و راهنمایی افرادی دارد که از این سد بلند، با سربلندی عبور کرده‌اند، برخورداری از مشاوره تحصیلی در شرایط عادلانه و یکسان حق طبیعی هر دانش آموز است، بسیاری از کنکوری‌ها تنها به این دلیل که شناخت دقیقی از شیوه‌های مطالعه و برنامه‌ریزی برای کنکور نداشته‌اند مدت‌ها پشت دیوار کنکور مانده‌اند، یکی از راه‌های کاربردی اخذ مشاوره تحصیلی جهت کنکور، مشاوره تلفنی است، در این مطلب به بیان اهمیت این مسئله و مزایای آن خواهیم پرداخت.

 

مشاوره تلفنی کنکور چگونه انجام می‌شود

 

اهمیت مشاوره کنکور در چیست؟

مهمترین دغدغه یک داوطلب کنکور چگونگی مطالعه و برنامه‌ریزی با هدف موفقیت در رشته و شهر مورد نظر خود است، این مسئله‌ای است که شاید تمام کنکوری‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مسلما یک مشاور کنکور با شناخت دقیقی که از شرایط قبل و در زمان کنکور و همچنین منابع و رشته های تحصیلی دارد، می‌تواند با یک مشاوره دقیق و برنامه‌ریزی صحیح، پایه‌های موفقیت داوطلب در مهمترین آزمون زندگی‌اش را پی‌ریزی کند.

وقتی یک داوطلب کنکوری مجاز به انتخاب رشته می‌شود، مهمترین گام او برای رسیدن به آینده‌ای درخشان یک انتخاب آگاهانه و دقیق است، تنها کسی که می‌تواند در این مسیر شما را یاری کند، شخصی است که از نظر مهارت و شناخت رشته‌ها و ظرفیت دانشگاه‌ها و همچنین ضوابط پذیرش و هماهنگی رشته انتخابی با رتبه کنکور را به‌خوبی بداند. مهارت و تجربه بالای کارشناس مشاوره در این زمینه می‌تواند مهمترین اتفاق زندگی شما را رقم زده و سرنوشت اجتماعی و شغلی شما را با مشاوره کارشناسی و اصولی تغییر دهد.

لزوم وجود مشاوره تلفنی برای کنکور

رشد نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی از افراد با تجربه در زمینه کنکور سبب شده است تا در دهه‌های اخیر استفاده از مشاوره تحصیلی با محوریت کنکور افزایش چشمگیری داشته باشد، با این وجود دسترسی به کارشناسان ماهر در این زمینه به ویژه برای دانش آموزان در نقاط محروم کشور یکی از دغدغه‌های جامعه تحصیلی محسوب می‌شد، تا این که با شروع به کار مشاوره تلفنی، رعایت عدالت در زمینه دسترسی سریع و آسان همه داوطلبان کنکور به مشاوره تحصیلی فراهم شده است. شاید بتوان گفت این مهمترین دستاورد نظام آموزشی طی سال‌های اخیر است، به این ترتیب همه داوطلبان از سراسر کشور تنها با یک تماس تلفنی امکان مشاوره با کارشناسان با تجربه در زمینه کنکور را خواهند داشت.

نگاهی به مزایای مشاوره تلفنی کنکور

شاید بتوان گفت مهمترین مزیت این سبک از مشاوره عدم محدودیت مکانی آن است، به این ترتیب داوطلب در هر شرایط مکانی و مالی که قرار داشته باشد صرفا با دسترسی به یک تلفن ثابت می‌تواند دغدغه‌های خود در مورد کنکور را با مشاوره گرفتن از یک فرد آگاه به فراموشی سپرده و با دقت عمل بالاتری گام بردارد.

از دیگر مزایای مشاوره تلفنی صرفه‌جویی در وقت و هزینه رفت و آمد است، که می‌تواند برای بسیاری از افراد سودمند باشد.

با استفاده از این شیوه مشاوره افراد کم توان حرکتی و جسمی نیز بدون دردسر انتقال و حضور در دفتر مشاوره حضوری می‌توانند از منزل به راحتی مشکلات خود در زمینه کنکور را با کارشناسان به صورت تلفنی درمیان بگذارند.

معایب مشاوره تلفنی کنکور

مسلما هیچ پروژه‌ای بدون عیب و نقص نخواهد بود، شاید بتوان گفت مهمترین نکته منفی در مشاوره تلفنی این است که داوطلب نمی‌داند آن سوی خط چه کسی راهنمای او خواهد بود، اعتماد به آگاهی و تجربه شخص مشاور، تنها در صورتی تضین می‌شود که مشاوره تلفنی با کارشناسان یک موسسه معتبر و شناخته شده صورت گیرد.

نکته مهم بعدی این است که مشاور تلفنی از آنجایی که تماس رو در رو با مشاوره گیرنده ندارد باید توانایی بالایی در بیان مطالب و انتقال نکات کلیدی به فرد مشاوره گیرنده داشته باشد. تضمین این میزان از توانایی فردی نیز می‌تواند تاثیر مشاوره تلفنی کنکور را به چالش بکشد.

چگونه از مزایای مشاوره تلفنی کنکور با خیال راحت بهره‌مند شویم

همانطور که اشاره کردیم تضمین کیفیت خدمات غیر حضوری منوط به استفاده از خدمات یک موسسه با تجربه، شناخته‌شده و معتبر است، تنها در این صورت است که شما می‌توانید با تکیه بر این اعتماد که کارشناسان مشاوره دهنده موسسه از فیلترهای تخصصی زیادی در زمینه مشاوره و همچنین تجربیات موثر در زمینه کنکور و مسائل مربوط به آن عبور کرده‌اند، با موسسه تماس گرفته و از خدمات آن بهره‌مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *