مشاوره رایگان خانواده

امروزه یکی از خدماتی که در جهت حل مشکلات خانواده ارائه می­شود، مشاوره رایگان خانواده است. این مشاوره رایگان خانواده به روش­ های مختلفی، در سایت ­ها و به صورت آنلاین و همچنین به صورت تلفنی انجام می ­شود.

با توجه به گسترش مشکلات مخصوصا در خانواده، اهمیت مشاوره بیشتر از گذشته است و مشاوره رایگان خانواده امکان استفاده از مشاوره را به همه می­ دهد.

مشاوره رایگان

مشاوره رایگان، یک نوع جدیدی از مشاوره است که امروزه کاربرد فراوانی دارد و دسترسی به مشاور را بسیار آسان کرده است.

به طور کلی، هر مشاوره­ ای که به صورت غیر مستقیم و از راه دور انجام شود مانند ایمیل، تماس صوتی یا ویدیویی، چت کردن، پیام و از این قبیل موارد، را مشاوره رایگان می ­گویند.

بزرگ­ترین مزیت مشاوره رایگان، مدیریت و صرفه جویی در زمان است.

مزیت­ های مشاوره خانواده

این روش مزیت­ های بسیار زیادی دارد و برای افراد بسیاری کاربرد دارد. یکی از مزیت­ های این روش این است که، چون به صورت تلفنی و یا اینترنتی انجام می ­شود، مشاور همیشه در دسترس است و هر وقت فرد احساس مشکل و نیاز به مشاور بکند، می­ تواند به راحتی دسترسی پیدا می­ کند.

مزیت دیگر این است که، افراد با صرف هزینه و وقت بسیار کم­تر نسبت به جلسات حضوری، درمان موثری خواهند داشت و در سریع­ ترین زمان ممکن به مشاور دسترسی پیدا می­ کنند. بعضی از افراد از حضور در جلسات مشاوره خجالت می­ کشند. برای همین تمایلی به شرکت در این جلسات را ندارند. بنابراین، مشاوره رایگان برای این افراد بسیار سودمند خواهد بود.

با این حال که افراد بسیاری از مشاوره رایگان می­ توانند استفاده کنند، اما بعضی از افراد باید حتما به صورت حضوری به مشاور مراجعه کنند. مانند کسانی که اختلال اسکیزوفرنی دارند، یا کسانی که قبلا خودکشی کرده­ اند، کسانی که دچار سومصرف مواد هستند و غیره.

مشاوره خانواده

مشکلات خانواده، جز مسائلی هستند که اگر حل نشوند، باعث مشکلات بسیار بزرگ ­تری می‌شوند و این مشکلات، سلامت جامعه را نیز به خطر می‌اندازند

مشاوره رایگان خانواده، این امکان را به تمامی افراد می­ دهد که بتوانند از مشاوره بهره ­مند شوند و سلامت خانواده خود و به تبع آن سلامت جامعه را حفظ کنند. اگر در زندگی مشترک و یا در بین اعضای خانواده، مشکلات و مسائلی وجود دارد که مدت طولانی به صورت حل نشده باقی مانده است، حتما به مشاوره خانواده مراجعه کنید. کار مشاور خانواده در زمینه رفع مشکلاتی است که منبع آن خانواده می­ باشد. مشاور خانواده، تمام اعضای خانواده را بررسی می­کند و سعی می­ کند مشکل را در سیستم خانواده حل کند نه به صورت فردی.

در واقع در مشاوره خانواده، اعضای خانواده با همکاری همدیگر توسط مشاور، مشکلات را حل می­کنند.

مشاوره در زمینه ­های مختلفی کاربرد دارد مانند:

  •  افزایش و یا حفظ روابط صمیمانه در بین اعضای خانواده،
  • حل تعارضات و مشکلات زناشویی،
  • حل خشونت در خانواده،
  • حل تعارضاتی که بین فرزندان و والدین وجود دارد،
  • حل بحران­‌ها و مشکلاتی همچون بیماری و یا ازدست دادن عزیزان و یا بیکاری و غیره.

مشاوره رایگان خانواده، به اعضای خانواده می آموزد که:

همدیگر را درک کنند، در مواقع لزوم از یکدیگر حمایت کنند، به روش درست احساسات خودشان را بدون ترس از قضاوت شدن نشان دهند و بیان کنند، به یکدیگر اعتماد کنند، یکدیگر را ببخشند، بر نظرات و نکات منفی تمرکز نکنند.

درست است که هدف در مشاوره خانواده، همکاری تمام اعضای خانواده است، اما در صورتی که خانواده تمایل به همکاری نداشته باشند، افراد می ­توانند به تنهایی از خدماتش استفاده کنند.

مشاوره رایگان خانواده، با این‌که به صورت غیرمستقیم و از طریق تلفن و اینترنت انجام می­ شود، کاملا قابل اطمینان است و کسانی که مشاوره می­ دهند همگی کارشناسان معتبر و دارای مدرک معتبر از نظام هستند.

بنابراین با خیال راحت می­ توانید به آن­ ها اعتماد و مشکلات خود را به صورت کامل بیان کنید. برای مراجعه به مشاوره رایگان خانواده، لزوما نباید مشکل حادی وجود داشت باشد. گاهی افراد برای یادگیری مهارت­های جدید، پیشگیری از مشکلات، می­توانند مراجعه کنند و راهنمایی بگیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *